REKLAMACJA OBOZU TANECZNEGO - CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ I JAK REAGOWAĆ?
Anna zorganizowała obóz taneczny w ferie i coś poszło nie tak.
Uczestnicy obozu mieli być zakwaterowani w ośrodku położonym przy samym stoku z salą taneczną wewnątrz budynku, a tymczasem do stoku dojeżdżają pół godziny autokarem, a na salę taneczną muszą przechodzić do sąsiedniego ośrodka.
A może któryś z rodziców lub uczestników wyrażał swoje niezadowolenie?
Anna zorganizowała obóz taneczny i w czasie wyjazdu dostała telefon/ e-mail od rodzica, który skarżył się, ze dzieci miały mieć codziennie po 6 godzin zajęć, a tymczasem mają tylko po 4 godziny i to nie każdego dnia.
Jeżeli po feriach zimowych z Twoimi tancerzami masz obawę, że może wpłynąć do Ciebie jakaś reklamacja, sprawdź, ile czasu Twoi klienci mają na jej złożenie, czego mogą żądać i jak szybko reagować!
Obserwuj nasz profil i sprawdzaj, czy Twój biznes jest bezpieczny!
Ponieważ w przeważającej mierze, klientami Twojego obozu tanecznego są konsumenci - Twój obóz regulują ustawa o prawach konsumenta i kodeks cywilny, a jeżeli jesteś organizatorem turystyki – ważna jest też ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Oferując klientom obóz, deklarujesz pewien jego przebieg: ilość noclegów i posiłków, standard zakwaterowania, ilość zajęć merytorycznych, dodatkowe atrakcje, jak basen, spa, kulig itd. Twoi klienci podpisując z Tobą umowę wyrażają chęć udziału właśnie w takim obozie, jaki wynika z oferty.
W związku z tym, jeżeli np. zamiast w hotelu 4* uczestników obozu zakwaterujesz w ośrodku wypoczynkowym w tzw. standardzie kolonijnym – nie ma się co dziwić, że będą niezadowoleni.
W końcu Ty jak idziesz na manicure hybrydowy, to też oczekujesz, że będziesz mieć opiłowane paznokcie, odpowiednio opracowane skórki i płytkę paznokcia, a także położony lakier hybrydowy. Jeżeli zamiast tego „dostaniesz” byle jaki manicure i zwykły lakier – będziesz mocno rozczarowana.
Wracając do obozu, to jeżeli nie sprostasz temu, co zaoferowałaś swoim klientom, musisz liczyć się z tym, że mogą pojawić się reklamacje.
Reklamacja, to forma wyrażenia przez klienta jego niezadowolenia z produktu, który u Ciebie zakupił. W Twoim wypadku jest to obóz taneczny.
Termin na złożenie reklamacji, to aż 2 lata! Wiem, że to bardzo dużo czasu. Jednak trzeba tu podkreślić, że czas działa na niekorzyść Twojego klienta, bo to on musi wykazać, na czym wada polegała.
Jeżeli jesteś organizatorem turystyki, to termin przedawnienia (=utraty skuteczności) żądania reklamacyjnego, to aż 3 lata!!! Jednak klient powinien w takim wypadku niezwłocznie zgłosić Ci wszelkie nieprawidłowości w organizacji obozu, abyś szybko mogła podjąć działania zaradcze.
Czego może żądać klient składający reklamację?
Przede wszystkim naprawienia niezgodności z umową, a jeżeli jest to niemożliwe – odszkodowania lub zadośćuczynienia (w przypadku imprezy turystycznej), bądź obniżenia ceny (w przypadku innego wyjazdu).
W każdym wypadku bardzo ważne jest to, żeby klient szybko (tj. w ciągu 14 dni) otrzymał odpowiedź na swoją reklamację, dlatego nie zwlekaj!