REKLAMACJA OBOZU TANECZNEGO - CO WARTO WIEDZIEĆ?
Jeśli organizujesz obozy taneczne, pamiętaj, że Twoi uczestnicy to konsumenci, a ich prawa chroni ustawa o prawach konsumenta, kodeks cywilny, a w przypadku imprez turystycznych – także ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Co obiecujesz, tego oczekują Twoi klienci.
Każda oferta obozu to konkretne zobowiązanie: liczba noclegów, posiłków, standard zakwaterowania, zajęcia taneczne czy dodatkowe atrakcje. Jeśli uczestnicy zamiast obiecanego hotelu 4* trafiają do ośrodka o standardzie kolonijnym, trudno się dziwić, że będą rozczarowani.
To jak z manicure hybrydowym – kiedy umawiasz się na profesjonalną usługę, oczekujesz starannego wykonania. Gdy zamiast tego dostaniesz kiepską jakość, masz prawo być niezadowolona. Podobnie klienci Twojego obozu, którzy mogą zgłosić reklamację.
Reklamacje – co warto wiedzieć:
- klient ma aż 2 latana złożenie reklamacji, a w przypadku imprez turystycznych – nawet 3 lata
- zgłaszając problem, uczestnik musi wskazać, na czym polegała niezgodność z ofertą
- klient może żądać:
- naprawienia problemu (jeśli to możliwe)
- obniżenia ceny
- odszkodowania lub zadośćuczynienia (przy imprezach turystycznych).
Czas na odpowiedź – 14 dni!
Nie odkładaj sprawy na później. Odpowiedź na reklamację musi być szybka i konkretna, żeby uniknąć niepotrzebnych eskalacji.
Pamiętaj – solidna organizacja i otwarta komunikacja z klientami to najlepsza recepta na uniknięcie problemów!