REGULAMIN POKAZU TANECZNEGO
Regulamin, to uproszczona umowa, którą zawierasz z uczestnikami (jeżeli są pełnoletni) lub rodzicami uczestników (jeżeli uczestnicy są niepełnoletni).
Mam nadzieję, ze pamiętasz, że za pewne rzeczy na taki pokazie ponosisz odpowiedzialność, za inne możesz jej nie ponosić w pełnym zakresie lub wcale. Dlatego regulamin ma sens.
Jak taki regulamin napisać?
1. Zacznij od swoich danych – podaj pełną nazwę swojej działalności, jej adres, NIP, REGON, rejestr, w którym jest zarejestrowana (dla działalności gospodarczej i spółki cywilnej- to CEIDG, dla pozostałych spółek – KRS).
2. Czego dotyczy regulamin – czyli pokazu tanecznego szkoły X, który odbędzie się dnia Y w miejscu Z.
3. Zasady uczestnictwa – czyli co trzeba zrobić, żeby wystąpić na pokazie (np. uczestnika musi zakwalifikować do występu jego instruktor), uczestnictwo w próbie generalnej.
4. Za co Ty odpowiadasz.
5. Za co odpowiada uczestnik (np. przygotowanie/ przyniesienie ze sobą stroju, rekwizytów, butów itd.).
6. Czy i w jakich okolicznościach uczestnik może się wycofać z udziału w pokazie.
7. W jaki sposób możesz dokonywać zmian w programie, terminie, miejscu przeprowadzenia pokazu – ten punkt będzie podstawą Twojej odpowiedzialności kontraktowej!
8. Co uczestnikom wolno, do czego są zobowiązani, a czego im nie wolno – np. że uczestnik może być na widowni poza czasem swojego występu; że zobowiązany jest słuchać poleceń swojego instruktora oraz pozostałych pracowników Twojej szkoły; że nie może przynosić na pokaz przedmiotów niebezpiecznych. Dodaj tu też, że Twoja szkoła nie ponosi odpowiedzialności za szkody będące następstwem niestosowania się przez uczestnika do postanowień regulaminu lub instruktora/ innego pracownika Twojej szkoły – takie zastrzeżenie ograniczy Twoją odpowiedzialność deliktową.
Regulamin powinien być podpisany/ wyraźnie zaakceptowany przez uczestnika/ rodzica – może być to forma pisemna lub checkbox.
Pamiętaj też o zgodzie na utrwalanie i wykorzystanie wizerunku uczestnika. Zgoda taka powinna być wyraźna (najlepiej w formie pisemnej lub chceckboxa). W zgodzie opisz w miarę dokładnie, w jaki sposób będziesz utrwalać wizerunek oraz do czego będziesz tego materiału potem używać.