PROWADZĘ SWÓJ SKLEP INTERNETOWY JUŻ OD JAKIEGOŚ CZASU. CO ILE POWINNAM AKTUALIZOWAĆ REGULAMIN?
Na to nie ma jednej właściwej odpowiedzi, bo nie ma żadnego ustawowego terminu.
Co jaki czas dokonywać audytu regulaminu i dlaczego?
Podstawowym terminem do dokonywania aktualizacji postanowień regulaminu są duże zmiany ustaw, które dotyczą Twojego biznesu.
Ostatnią taką dużą nowelizacją, która dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje produkty lub usługi konsumentom, była właśnie zmiana ustawy o prawach konsumenta.
W zależności od typu produktów, które sprzedajesz w swoim sklepie oraz wybranego przez Ciebie modelu prowadzenia biznesu, zmiana ta dotknęła Cię w większym lub mniejszym stopniu. Zdecydowanie jednak był to moment na dokonanie generalnego przeglądu regulaminu pod kątem zgodności jego postanowień z nową treścią ustawy.
Dodatkowo, przegląd regulaminu (ale też pozostałych dokumentów Twojej firmy) warto przeprowadzić, gdy wiesz, że od czasu jego spisania Twój biznes się rozwinął. Być może masz w swoim regulaminie postanowienia, które już są nieadekwatne do tego, jak dziś wygląda i funkcjonuje Twój sklep.
Wreszcie, musisz pamiętać, że prawo ciągle się zmienia i ewoluuje. W szczególności zmienia się i rozwija orzecznictwo UOKiK oraz SOKiK w zakresie klauzul niedozwolonych.
Warto więc co jakiś czas zastanowić się nad postanowieniami, które są dość restrykcyjne i mają na celu chronienie Twoich praw w relacji z klientami. Nad każdym takim postanowieniem należy się na chwilę zatrzymać i sprawdzić w Rejestrze Klauzul Niedozwolonych prowadzonym przez UOKiK, czy podobna klauzula nie została uznana za klauzulę abuzywną. Rejestr taki dostępny jest bezpłatnie pod adresem: https://www.rejestr.uokik.gov.pl/wyszukiwanie.php
A jeżeli nie chcesz samodzielnie bawić się w dokonywanie przeglądu dokumentów swojej firmy, napisz do mnie na kontakt@lawhall.pl
Mogę przygotować dla Ciebie taki „audyt” i zaproponować konkretne zmiany!