PŁATNOŚCI CYKLICZNE ZA KARNETY
Płatność cykliczna, czyli opłata, którą automatycznie pobierana jest przez system z konta Twojego klienta.
Brzmi nieźle?
Z pewnością jest to rozwiązanie, które może oszczędzić Ci dużo nerwów oraz czasu pracy Twojego lub Twoich pracowników.
Co zrobić, żeby uruchomić takie płatności?
1. Znajdź dostawcę systemu. Jest ich co najmniej kilku, więc warto porównać oferty.
2. Skonsultuj się z wybranym dostawcą, żeby upewnić się, że Twoja szkoła spełnia wymagania techniczne wybranego przez Ciebie systemu.
3. Sprawdź, co na to Twój bank i jakie stawia Ci warunki!
4. Wprowadź odpowiednie zmiany w regulaminie swojej szkoły. Pamiętaj, że każda zmiana regulaminu musi być odpowiednio wcześnie i odpowiednio czytelnie zakomunikowana Twoim kursantom! Najczęściej zmiany regulaminu ogłasza się z 7 lub 14- dniowym wyprzedzeniem. Aby właściwie, zgodnie z prawem ogłosić zmianę regulaminu,
wywieś również w Twojej szkole w widocznym miejscu oraz na stronie www treść regulaminu dotychczasowego oraz nowego.
5. Przejdź przez całą procedurę wdrożeniową prowadzoną przez dostawcę płatności cyklicznych.
6. Korzystaj z nowych możliwości pobierając i monitorując opłaty.
W jaki sposób Twoi klienci będą mogli z tego skorzystać?
Przy pierwszej takiej płatności, będą musieli podać dane swojej karty debetowej lub kredytowej i autoryzować transakcję. Kolejne płatności zadziałają już z automatu, pod warunkiem, że klient będzie miał na koncie dostatecznie dużo środków.
Pamiętaj, że musisz określić odpowiedni dzień pobierania płatności za karnety!
Po pierwsze ustaw to w aplikacji czy systemie do zarządzania płatnościami cyklicznymi.
Po drugie – nie zapomnij, aby odpowiednio opisać to w regulaminie.
Płatności cykliczne, to perpetuum mobile, ale czy na pewno?
Tak, ale do czasu.
1. Klient może nie mieć wystarczających środków na koncie i wtedy płatność cykliczna z jego konta „nie przejdzie”,
2. Klient może (i ma do tego pełne prawo) od każdego nowego cyklu z takiej płatności zrezygnować i wyłączyć usługę,
3. Działają fajnie dla zobowiązań o stałej kwocie, czyli będą dobre dla klientów, którzy co miesięcy wykupują ten sam karnet.