ORGANIZACJA POKAZU
Niby jeszcze mamy kwiecień, ale zanim się obejrzysz, będzie już maj, a potem czerwiec i dobrze by było zorganizować jakiś show, żeby pokazać, czego Twoi podopieczni nauczyli się w ciągu mijającego roku szkolnego.
Jak się do tego zabrać?
Oczywiście nie będę Ci tutaj mówić o tym, jak przygotować grupy czy jak ułożyć harmonogram takich występów. Z mojego punktu widzenia ważniejsze są przepisy i umowy.
Może zaczynając od końca, mój standardowy PRO TIP – podpisuj umowy!
Niby banał, ale jednak w życiu codziennym często nie zwracamy na to uwagi. Naszym, moim często też, grzechem dnia codziennego, jest umawianie się na wiele rzeczy „na gębę”. I wszystko super, jeżeli nic po drodze się nie sypnie – wtedy mamy oszczędność czasu i drzew w lasach tropikalnych. Jednak, jeżeli np. jakiś dostawca Ci się „wykrzaczy” – fundujesz sobie dodatkowy stres i pewnie dodatkowe koszty załatwiania zastępstwa tego dostawcy na ostatnią chwilę. Pamiętaj zatem, że papier cierpliwy – wszystko przyjmie.
W każdej umowie zwróć uwagę, żeby wynikało z niej jasno:
🔸 kto ma co zrobić, np. Pan Jan- dostarczyć nagłośnienie, a Pani Anna- zapłacić,
🔸 ile należy się za daną usługę,
🔸 kiedy mają zadziać się usługa/dostawa i płatność.
Druga, a właściwie pierwsza rzecz – czyli przepisy.
Z pewnością Twój pokaz będzie wielkim wydarzeniem. Myślę, że na Twoje szczęście, nie będzie pewnie tak wielkim, żeby zostać zakwalifikowanym jako impreza masowa.
IMPREZA MASOWA – to taki typ imprezy sportowej czy artystyczno- rozrywkowej, który spełnia wymagania przewidziane w ustawie o imprezach masowych. Impreza taka, żeby objęta była regulacją ustawową, musi się odbywać:
a. na stadionie lub na terenie przeznaczonych dla min. 1000 osób,
b. w hali sportowej lub innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie takiej imprezy, który może pomieścić min. 500 osób.
Jeżeli więc nie planujesz aż tak dużego przedsięwzięcia, możesz na spokojnie myśleć o szczegółowym planie wydarzenia i tym, co musisz ogarnąć.