OBÓZ TANECZNY, SPORTOWY - JAK SIĘ ZA TO ZABRAĆ?
„Już za parę dni, za dni parę, weźmiesz plecak swój i gitarę…” (L. Kern), ale zanim zapakujesz swój plecak i ruszysz z grupą tancerzy na wakacyjne szkolenie, musisz przecież jakoś je zorganizować.
Jak się za to zabrać?
Oczywiście mogłabym podać Ci kroki pt.:
1. Wybierz miejsce z dużą, wygodną salą przystosowaną do techniki, której dotyczy obóz,
2. Zadzwoń, dowiedz się, ustal warunki, ceny i terminy,
3. Ogłoś w swojej szkole termin i koszt wyjazdu,
4. Zbierz deklaracje uczestnictwa itd.
ALE! Przecież nie po to odwiedzasz ten profil, a ja nie jestem od tego! Zakładam, że, zamiast moich dobrych rad, wolisz dowiedzieć się, co w prawie piszczy, a w temacie wyjazdów treningowych/ obozów tanecznych/ obozów sportowych trochę piszczy.
Zacznijmy od tego, co dla każdego prawnika najważniejsze – PODSTAWA PRAWNA, czyli ustawa, która reguluje typ organizowanego przez Ciebie wyjazdu.
OPCJA 1 – ustawa o systemie oświaty
Jest to podstawowa ustawa regulująca wyjazdy dla dzieci i młodzieży organizowane przez szkoły, placówki oświatowe, wyspecjalizowanych przedsiębiorców oraz inne osoby fizyczne, prawne i jednostki nieposiadające osobowości prawnej, których celem jest WYPOCZYNEK podopiecznych. Pod pojęciem wypoczynku rozumieć należy wyjazd w celu rekreacyjnym, regeneracji sił połączony z rozwijaniem zainteresowań, wiedzy, umiejętności, uzdolnień.
Nadmienię tu, że obok ustawy o systemie oświaty będziesz musiał pamiętać o szeregu ustaw i rozporządzeń „towarzyszących”. Ale o tym więcej innym razem.
OPCJA 2 – ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
Jest to opcja, z której chętnie korzystają kluby sportowe, szkoły tańca itp. organizując wyjazdy dla dzieci i młodzieży, których celem jest aktywne spędzanie wolnego czasu, opanowywanie lub nabywanie sportowych i turystycznych umiejętności, doskonalenie sprawności turystycznej, dążenie do osiągnięcia sukcesów sportowych, pokazanie się na sportowej arenie itd.
W kolejnych wpisach postaram się przybliżyć Ci każdą z opcji, pokazać z czym się one wiążą i która do czego tak naprawdę służy.