KTOŚ "OBSMAROWAŁ" MOJĄ SZKOŁĘ TAŃCA W INTERNECIE. PODEJRZEWAM KONKURENCJĘ. CZY TAK MOŻNA?
Zachowanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, które narusza Twój (czyli przedsiębiorcy) interes, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Czyny takie opisane są w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Wśród takich czynów, można wymienić np.:
niszczenie Twojej renomy pozytywnego odbierania Ciebie przez klientów (co przekłada się na spadek liczby obecnych i potencjalnych klientów),
korzystanie z tego, co dajesz: Twojej marki, Twojego logo czy wizerunku dla wypromowania konkurencyjnej działalności,
podszywanie się pod Twoją szkołę,
utrudnianie Tobie prowadzenia działalności.
Nie jest jednak tak, że teraz każde „krzywe spojrzenie” Twojej konkurencji, będzie już stanowiło czyn nieuczciwej konkurencji! Sam fakt, że na zawodach właściciel sąsiedniej szkoły tańca się z Tobą nie przywita, nie będzie jeszcze działaniem podlegającym ochronie.
Aby ustawa Cię chroniła, musi zaistnieć jeszcze jeden ważny czynnik, a mianowicie – naruszenie lub zagrożenie interesowi Twojego przedsiębiorstwa.
I oba warunki muszą być spełnione łącznie.
Czyli np. samo oferowanie przez Twoją konkurencję cen niższych, niż obowiązujące u Ciebie – nie stanowi jeszcze czynu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli jednak połączone zostanie z wypisywaniem na Twój temat nieprawdziwych i niepochlebnych opinii sugerujących klientom przejście do konkurencji, jest to już materiał do analizy i ewentualnego podjęcia bardziej zdecydowanych kroków.