CZYM JEST POLITYKA PRYWATNOŚCI?
RODO, to temat, który rozgrzewał nas do czerwoności w 2018 roku. Dziś RODO jest już znanym hasłem. Ale czy na pewno?
Jak przeglądam na strona internetowych polityki prywatności, widzę różne kwiatki – od lakonicznych polityk, typu chronimy Twoje dane osobowe i tyle, aż do bardzo, bardzo rozbudowanych, zawiłych, których (szczerze mówiąc) pewnie nikt w całości nie czyta.
Polityka Prywatności ma przede wszystkim spełniać obowiązek informacyjny względem osób, których dane zbierasz. A praktycznie na każdej stronie jakieś dane osobowe są zbierane. Chodzi tu o formularze kontaktowe, sklepy internetowe z produktami, platformy do nabywania karnetów online, rezerwacji sali czy newslettera. Do każdej z tych funkcjonalności musisz przecież od potencjalnego klienta dostać jego imię, nazwisko, numer telefonu czy maila. I to wystarczy do powstania po Twojej stronie obowiązku informacyjnego.
Gdyby nie Polityka Prywatności, w każdym takim miejscu musiałbyś zamieszczać oddzielną, długą klauzulę spełniającą właśnie ten obowiązek! Wyobrażasz to sobie? Bo ja nie.
Dlatego ludzie wymyślili Politykę Prywatności, żeby zbiorczo potraktować temat i kompleksowo załatwić sprawę.