JAK PROMOWAĆ SIEBIE I SWÓJ SKLEP?
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, sprzedajesz towary zmaterializowane (torebki, ciuchy, buty, meble itp.) lub online, poświęć proszę jeszcze kilka swoich bezcennych minut na zgłębienie nadchodzących zmian w prawach konsumentów. Jak już mówiłam ostatnio, zmiany te będą konkretne i w niektórych branżach z pewnością nastąpi niemała rewolucja.
To dziś niech będzie o takich specyficznych sposobach promowania siebie i swojego sklepu:
1. Promocje, rabaciki i wyprzedaże
Jeżeli będziesz chciał zrobić w swoim sklepie wyprzedaż, czekają Cię pewne nowe, dodatkowe obowiązki. Już nie wystarczy tylko przekreślić jakąś randomową cenę i wstawić „nową” promocyjną. Będziesz musiał podać również najniższą cenę, jaką towar X miał przez ostatnie 30 dni. A co jeżeli X jest towarem nowym w Twoim sklepie i chcesz podbić jego sprzedaż? Wówczas będziesz musiał podać najniższą cenę, jaką X osiągnął przez cały czas, przez który jest dostępny w Twoim sklepie.
2. Opinie klientów
Tylko klienci, którzy zakupili produkt na Twojej stronie będą mogli wystawić Ci opinię o tym produkcie. Będziesz musiał znaleźć jakiś sposób, żeby uwiarygodnić opinie klientów i utwierdzić potencjalnego klienta w przekonaniu, że opinia pochodzi od kogoś, kto towaru X rzeczywiście używał.
Nie będziesz mógł również korzystać z metod pozyskiwania opinii od osób zupełnie przypadkowych.
No cel niby jest szczytny, ale konia z rzędem temu, kto wymyśli, w jaki sposób utwierdzić potencjalnych klientów, że opinie innych klientów są prawdziwe.
3. Obowiązki informacyjne
Jeżeli sprzedajesz online w swoim sklepie, ale również jeżeli sprzedajesz za pośrednictwem platform sprzedażowych, będziesz musiał bardziej się przyłożyć do odpowiedniego doinformowanym swoich klientów. Będziesz musiał zatem podać m.in. kryteria plasowania produktów w Twoim sklepie. Rozbudowanie obowiązku informacyjnego spowoduje konieczność dostosowanie komunikatów i checkboxów, jakie na Twojej stronie będą widniały. Ale o tym może więcej powiem następnym razem.